Výukové programy pro MŠ
Výukové programy pro MŠ
realizátor: Dům dětí a mládeže Praha 3 - Ulita
místo: Klinika techniků, Jeseniova 786/60, Praha 3
termíny: středa v dopoledních hodinách (v případě zájmu o jiný termín pište na hlinkova@ulita.cz)
Představujeme vám nové prostory pro činnosti s polytechnickým a ICT zaměřením, včetně moderního i netradičního vybavení. Pro aktivity využíváme kompletně zařízené dílny, PC učebnu a laboratoř s moderním vybavením jako je interaktivní pískoviště, virtuální realita, 3D pera, 3D tiskárny, robotické stavebnice a další.
Výukové programy navazují na RVP PV a propojují často více vzdělávacích oblastí. Rozšiřují jak odborné, tak sociální kompetence.
Pro bližší informace a domluvu termínu kontaktujte Barboru Hlinkovou: hlinkova@ulita.cz
Zařazení |
Název programu |
Cílová skupina |
Délka programu |
Cena / žák |
Člověk a svět práce |
Ozobotí stezka |
žáci MŠ |
90 minut |
80 Kč* |
* Pro mateřské školy z Prahy 3 zdarma (financováno z MAP rozvoje vzdělávání Prahy 3)
Ozobotí stezka
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Cílová skupina: žáci MŠ
Kapacita: 1 třída (max. 24 dětí)
Délka programu, rozdělení do bloků: 90 minut, 3 paralelně běžící výukové bloky
Cena: 80 Kč na dítě (pro MŠ z Prahy 3 zdarma)
Popis:
Výukový blok žáky seznamuje s řadou interaktivních a technických pomůcek (ozoboti EVO, USB digitální mikroskop, základní dílenské nářadí…) prostřednictvím různorodých aktivit. Celý program je zasazen do prostředí pohádkové ozobotí stezky, na které děti musí společně splnit několik technických úkolů, díky kterým se společně se svým robotem dostanou ke vzácnému pokladu.
Aktivity jsou navržené tak, aby u dětí rozvíjely jejich kreativitu, podporovaly spolupráci ve skupině a motivovaly je k učení se novým věcem. Žáci se tak nenásilnou a zábavnou formou učí novým věcem z oblasti techniky, robotiky a programování.
Cíle programu:
-
Žák se seznámí s netradičními výukovými pomůckami (ozobot EVO, robo Wunderkind, LEGO Spike, USB digitální mikroskop).
-
Žák si osvojí základní programovací dovednosti a základy robotiky prostřednictvím interaktivních aktivit.
-
Žák dokáže pojmenovat základní dílenské nářadí a vysvětlit, na co se používá.
-
Žák zná bezpečnost práce s dílenským nářadím a technickými pomůckami.